Jogger este cel mai nou model al gamei Dacia, si, odata cu lansarea sa in 2021, a adus o serie de premiere in istoria marcii. In primul rand este primul hibrid Dacia si cea mai lunga masina din gama. Crossover-ul Jogger este o combinatie reusita intre un break cu o lungime de 4,547 metri, un SUV cu o garda la sol de 200 mm si un monovolum cu 7 locuri.
Noul model este dezvoltat pe aceeasi platforma CMF-B ca si modelele Dacia Logan si Sandero sau Clio si Captur de la Renault.
Vrei sa afli unde se produce Dacia Jogger, modelul de la care se asteapta un succes cel putin la fel de mare ca al Duster-ului?
Intrat in productie la final de 2021, Dacia Jogger este produs in prezent numai la uzina din Mioveni. Aici se mai produc modelele Duster, Logan şi Sandero Stepway.
Pana la inceputul anului 2023, la Mioveni au fost asamblate deja circa 83.000 de unitati Dacia Jogger, din care peste 90% au fost exportate, in principal pe pietele Europei Occidentale. Primul exemplar a fost produs pentru un client din Romania.
Datele au fost anuntate de producatorul roman cu ocazia anuntului ca modelul Jogger Hybrid a intrat pe linia de asamblare a uzinei din Mioveni.
Cu o istorie de 55 de ani, uzina Dacia din Mioveni a reusit sa produca peste 7 milioane de autoturisme, incepand cu modelul Dacia 1100 si ajungand acum la modelul hibrid Dacia Jogger.
Automobilul cu numarul un milion a parasit linia de asamblare in anul 1985. Pragul de doua milioane a fost atins in 1998, iar cel cu numarul 5.000.000 in anul 2014. Pe 18 ianuarie 2022, la uzina Dacia din Mioveni a fost produs automobilul cu numarul 7.000.000 din istorie, acesta fiind un model Duster. SUV-ul romanesc este cel mai produs model din istoria uzinei Dacia, pana in prezent fiind fabricate peste doua milioane de exemplare.
Din totalul productiei de automobile de la Mioveni, peste 85% sunt destinate exportului, principalele pieţe fiind cele din Europa, Africa si Orientul Apropiat.
Acum ca ai aflat unde se produce Dacia Jogger, afla cele mai importante specificatii ale autovehiculului.
Platforma CMF-B a permis amplasarea unei noi game de propulsoare, precum si dotarea masinii cu cele mai noi echipamente de siguranta si asistenta la condus. Jogger are Emergency Brake Assist, Blind Spot Warning, Park Assist sau Hill Start Assist, precum si cele trei variante de sistem multimedia – Media Control, Media Display sau Media Nav.
Dacia Jogger este propulsat de ECO-G 100, motorul care poate fi alimentat dual, cu benzina si GPL, si ofera o autonomie cumulata de peste 1.000 km. De asemenea, clientii pot opta pentru TCe 110, motorul pe benzina de 1 litru, cu trei cilindri si injectie directa.
Dacia Jogger cu propulsie hibrida foloseste un motor pe benzina de 1,6 litri, doua motoare electrice si o baterie de 1,2 kWh. Jogger Hibrid 140 este cel mai accesibil vehicul de familie cu propulsie hibrida de pe piata, cu spatiu interior generos si numeroase dotari esentiale. Modelul beneficiaza de expertiza Grupului Renault, oferind tehnologie moderna, care asigura o pornire sistematica in regim 100% electric.
Jogger Hibrid poate functiona in modul complet electric pentru 80% din timp, pe drumurile urbane si reuseste sa economiseasca pana la 40% de combustibil, fata de un model pe benzina. Acest lucru se datoreaza faptului ca Jogger Hibrid beneficiaza de franarea regenerativa, care este combinata cu un sistem de „recuperare ridicata a energiei”.
Sistemul de propulsie hibrid se bazeaza pe caracterul practic al modelului, imbinand caracteristici precum scaunele detasabile din al treilea rand si disponibilitatea barelor modulare de pe plafon.
Jogger Hibrid 140 prezinta doua variante: Expression si Extreme. Ambele au afisaj digital, insa modelul Extreme include senzori de parcare spate si camera de marsarier, aer conditionat cu reglare automata si sistem pentru Apple CarPlay, Android Auto si replicare smartphone prin cablu de date.
Versiunea Extreme Hybrid are jante din aliaj de 16 inchi, design Mahalia Extreme in culoare neagra, Media Display radio DAB, ecran de 8” comenzi pe volan&satelit, Bluetooth, 4 difuzoare, mese cu tavi glisante, frana de parcare asistata electric, consola inalta cu cotiera centrala si spatiu de depozitare, card acces maini libere si antena de tip rechin. Ca dotari optionale se numara: vopseaua metalizata, scaunele incalzite, Pachetul Techno ( sistem de navigatie, impreuna cu 6 difuzoare) si Pachetul City ( senzori fata si spate, avertizor unghi mort).
Daca ti-a atras atentia acest model de masina, poti sa te interesezi in privinta Dacia programul rabla, astfel incat sa cresti sansele de a conduce prima masina hibrid din oferta producatorului autohton.